بید فرش چیست ؟ چه راهکارهایی برای  فرش بید زده می توان در نظر گرفت ؟ مناسب ترین روش برای جلوگیری از بید بر روی فرش چیست ؟ آیا شما نیز گرفتار این مشکلات هستید ؟ در ادامه با ما همراه باشید، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار داده می شود.

بید فرش می تواند بنا به دلایل مختلف ایجاد شود و حتی به خوردگی فرش منجر گردد به همین دلیل لازم است در مراحل اولیه اقدامات مربوط برای سم پاشی بید در نظر گرفته شود، هرگونه سهل انگاری در این زمینه می تواند دردسرهای بسیاری به همراه داشته باشد به همین دلیل لازم است مراحل مربوط در اسرع وقت و به طور منظم در پیش گرفته شود. بید ممکن است علاوه بر فرش در بخش های دیگر نیز مشاهده شود. از جمله مهمترین انواع آن می توان به موارد زیر را نام برد:

  • بید فرش
  • بید حبوبات
  • بید لباس
  • بید قالی
  • بید کاغذ
  • بید فرش دستباف

با دریافت اطلاعات کامل در مورد خصوصیات بید فرش می توان روش درمان مناسبی را در پیش گرفت. توصیه ما به شما آن است که پروسه ی سم پاشی و جلوگیری از رشد مجدد آن ها را به افراد کاردان و با تجربه شرکت کوشا پیشرو محیط سبز بسپارید تا بتوانید از فرایند نهایی  و کیفیت کار مطمئن باشید. زیرا اگر سم پاشی به طور دقیق و مناسب با خصوصیات بید انجام نشود نمی تواند کارساز باشد.

بید فرش

بید فرش از کجا می آید ؟

بید گونه های رایج مختلفی دارد که هر کدام از گونه های آن در منازل در بخش های مختلف یافت می شوند. دلایل ایجاد بید می تواند عامل مختلفی باشد ولی اگر پروسه ی سم پاشی بید در زمان مشخص انجام نشود می تواند به دردسرهای بزرگی منجر گردد. منبع اصلی تغذیه ی برای بید با توجه به نوع آن می تواند، الیاف و منسوجات، مواد غذایی خشک می باشد . زمانی که مواد غذایی مورد نیاز این حشره تامین شود به راحتی در بازه ی زمانی کوتاه می تواند رشد کند. در ادامه عکس حشره ی بید فرش  درج شده است.

اگر با استفاده از تلسکوپ به این حشره نگاه کنیم متوجه می شویم که داروی یک جفت بال با چشم های مرکب بزرگ می باشد. در روزهای آغازین تشخیص آن به این سادگی نیست ولی زمانی که رد کند می توان به خوبی نوع آن را شناسایی کرد. روشی که برای از بین بردن بید فرش در نظر گرفته می شود باید متناسب با نوع و خصوصیات آن باشد.

عکس بید فرش

جلوگیری از بید فرش

چه روش هایی برای جلوگیری از بید فرش در دست است.

پیشگیری همواره از درمان میتواند ساده تر باشد به همین دلیل اگر هنوز دچار این نوع از مشکلات نشده اید سعی کنید با به کارگیری روش های مناسب از ایجاد این حشرات موذی بر روی فرش ها جلوگیری کنید. استفاده از روش های سنتی به ویژه نفتالین برای پیشگیری دردسرهای خاص خود را دارد  به همین دلیل قبل از انتخاب این روش ها تامل کنید. از توصیه های مهمی که برای جلوگیری از بید فرش در نظر گرفته می شود می توان موارد زیر را نام برد:

  • جابه جا کردن قسمت های راکد فرش ها
  • چک کردن لباس ها به صورت دوره ای
  • به کارگیری تورهای مناسب
  • تعمیر نشتی های ایجاد شده
  • استفاده از هواکش های مناسب
  • بستن منافذ سقف های کاذب
  • هوادهی کامل به صورت دوره ای
  • استفاده از سموم مناسب
  • جلوگیری از انبار کردن لباس در داخل یا زیر تخت ها

هر کدام از موارد یاد شده هم از ایجاد بید فرش جلوگیری می کند و هم در صورت به وجود آمدن می تواند شناسایی به موقع آنها را برای ما به وجود آورد.  در صورتی که در محیط اطراف خانه ی شما، تراکم فضای سبز موجود است سعی کنید پروسه و اقدامات بهسازی محیط اطراف منزل را جدی بگیرید زیرا در این حالت احتمال نفوذ حشرات موذی به داخل منزل افزایش می یابد. حفظ بهداشت و حذف بسیاری از مشکلات و دردسرهایی که از هجوم بید فرش ممکن است بوجود آید بسیار ضروری است. بید خوردگی فرش یکی از بارزترین خسارت هایی است که می تواند ایجاد شود.

سم زدایی بید فرش

داروی ضد بید

در بخش قبلی به برخی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از بید فرش را به شما معرفی کرده ایم ولی در صورت ایجاد  بید بر روی فرش ، لباس  یا غیره بهترین داروی ضد بید کدام است؟ بید می تواند به الیاف  آسیب جدی وارد کند بنابراین در پروسه ی سم پاشی از تنوع مختلف داروهای ضد بید می توان استفاده کرد. اگر داروی مناسب با خصوصیات بید انتخاب نشود، نمی توان از کارایی آن بهره مند شد. بید می تواند در طول سال دو بار رشد کند بنابراین پروسه ی سم پاشی باید قبل از تخم گذاری آن انجام شود. وجود رطوبت شرایط و زمینه ی مناسبی برای رشد بید است، بنابراین زمانی که میزان رطوبت افزایش می یابد احتمال رشد این نوع از حشرات نیز به مقدار زیاد افزایش می یابد. به کار گیری توتون و تنباکو در گذشته برای از بین بردن بید فرش بسیار رایج بوده است ولی اگر فرش رنگ روشن داشته باشد استفاده از این نوع مواد می تواند کیفیت و رنگ فرش را از بین ببرد. در یک بازه ای از تاریخ نیز استفاده از داروهای شیمیایی مانند متین اف اف یا د. د .ت  برای از بین بردن بید ها بسیار رایج شد تا اینکه اثرات مخرب آنها شناسایی شد و به طور کامل تولید این محصولات ممنوع گشت .

شرکت های مختلفی داروهای ضد بید مختلفی را با توجه به استانداردهای گوناگون تولید می کنند . اگر چه تنوع وسیعی  برای این داروها در بازار است ولی برای خرید باید نمونه های با کیفیت را هدف قرار داد تا بتوان علاوه بر از بین بردن بیدها، از ایجاد خسارت دیگر جلوگیری می کند. کارشناسان با تجربه شرکت کوشا پیشرو محیط سبز در این زمینه می توانند مناسب ترین گزینه را با توجه به خصوصیات بید به شما معرفی کنند.

سمپاشی بید فرش

برای سم پاشی بید فرش با توجه به تعداد و نوع آن و میزان آلودگی کارشناسان با تجربه و کاردان شرکت کوشا پیشرو محیط سبز می توانند پروسه ی دقیق را در پیش بگیرند.  اگر تجربه ی کافی در این زمینه ندارید نمی تواند پروسه ی سم پاشی را به طور دقیق انجام دهید زیرا هر گونه ندانم کاری در این مرحله می تواند به خسارت های بسیاری منجر شود مراحلی که باید در سمپاشی بید فرش در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است :

  • برنامه ی بازرسی
  • ارائه ی روش های مختلف برای نابودی کامل
  • ارائه ی آموزش های لازم برای مشتریان
  • انجام نظارت های پیوسته
  • از بین بردن شرایط مناسب برای زیست این حشره
  • اجرای روش های بیولوژیک
  • به کارگیری تنظیم کننده ی حشرات
  • سم پاشی با استفاده از محصولات مدرن و با کیفیت

به منظور رسیدن به بهترین نتیجه لازم است مناسب ترین روش و با کیفیت ترین متریال در پیش گرفته شود . پیشرفت تکنولوژی به ما اجازه داده است که بتوانیم با بکارگیری روش های مختلف با کیفیت ترین نوع سموم برای از بین بردن حشرات موذی را در پیش بگیریم. روش های سنتی مختلفی که در زمان های گذشت برای سم پاشی مورد استفاده قرار میگرفت اگر چه تا حدودی کارساز بوده اند ولی آسیب های بسیاری نیز به همراه داشتند به همین دلیل امروزه دیگر نمی توان به کارایی آنها اتکا کرد. به عنوان مثال به کارگیری نفتالین فقط به عنوان پیشگیری مناسب است و از آن نمی تواند برای سم پاشی استفاده کرد. از سوی دیگر بخار آزاد شده توسط نفتالین می تواند آثار مخربی بر سلامت انسان داشته باشد.

داروی بید فرش

حذف ماهی نقره ای

برای خرید سم بید فرش  مراکز معتبر را هدف قرار دهید تا بتوانید محصولات با کیفیت را خریداری کنید. علاوه بر بید فرش همانطور که در بخش های قبلی گفتیم این نوع از حشرات می تواند در بخش های مختلف منزل بر روی متریال گوناگون ایجاد شوند. یکی از بارزترین بیدها ی موجود بید کاغذ است که از آن به عنوان ماهی نقره ای یاد می شود. هجوم این نوع از حشرات موذی می تواند خسارت های جدی برای کاغذهای موجود ایجاد کنند. همانند بید فرض ، بید های موجود بر روی لباس و کاغذ و .. باید با دقت سم زدایی گردند.

علاوه بر استفاده از داروی ضد بید لازم است شرایط مطلوب برای رشد این نوع از حشرات نیز حذف شود  به عنوان مثال رطوبت بهترین گزینه برای رشد و پرورش بید می باشد به مین دلیل باید با استفاده از روش های مختلف هواگیری میزان رطوبت موجود را کاهش داد. ماهی نقره ای معمولا از الیاف تغذیه می کند. البته تغذیه از متریال حاوی نشاسته را بیشتر ترجیح می دهد به همین دلیل این نوع از حشرات بیشتر در لای کاغذ های انباشته شده ایجاد می شوند. با توجه به آسیبی که این نوع از حشرات ایجاد می کنند از آنها به عنوان آفات یاد می شود. در نظر گرفتن نکات ایمنی در طول سم پاشی بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت می تواند خسارت جانی جبران ناپذیری به همراه داشته باشد به همین دلیل تاکید می شود اقدامات لازم را به کارشناسان ماهر شرکت کوشا پیشرو محیط سبز بسپارید.

انواع سم سوسک کش

Call Now Buttonتماس با ما