سمپاشی ساس

از بین بردن ساس یک فعالیت تخصصی است که باید زیر نظر حشره شناسان و سم شناسان انجام شود. بین لحظه ای که ساس وارد خانه شما می شود تا زمانی که شناسایی می شود، طول عمر ساس بین یک تا سه هفته است. خارش و گاز گرفتن ابتدا باعث ایجاد شک در مورد بیماری پوستی یا وجود حشره در خانه می شود.

با توجه به اینکه ساس چند سالی است که در ایران شایع شده و همه با آن آشنایی ندارند، معمولاً افراد ابتدا به پزشک مراجعه می کنند و طبیعتاً در این شرایط از داروهای ضد آلرژی تجویز شده توسط پزشک استفاده می کنند. ناکارآمد است. متأسفانه خانواده ها با مراجعه به سم فروشی ها یا عطاری هایی که از سموم ممنوعه کلر و فسفر استفاده می کنند، اقدام خودسرانه برای از بین بردن این حشره انجام داده اند و کار را دشوارتر کرده و آنها را در معرض خطرات سموم قرار می دهند. فراهم می کنند و در از بین بردن ساس نیز بی تاثیر هستند.

ساس ها در طول روز از خون گرم انسان تغذیه می کنند و در درزها و شکاف های تخت، تشک و لباس پنهان می شوند. پس از گذشت مدتی از تکثیر و گسترش ساس، ممکن است لکه های سیاه رنگی را روی ملحفه ها و تشک ها مشاهده کنید که ناشی از دفع ساس است.

پس از حدود سه هفته، حشرات بالغ به وضوح روی تخت، تشک و پتو قابل مشاهده هستند. درمان موثر ساس نیاز به سمپاشی خاصی دارد که شما عزیزان خواسته اید. برای جلوگیری از تلفات و دور انداختن تجهیزات یا اسپری های غیراصولی از همان ابتدا با شرکت های دارای مجوز بهداشت تماس بگیرید.

متخصصان شرکت سمپاشی تهران کوشا پیشرو گارانتی با حضور به موقع، شما را در تعیین بهترین و ساده ترین روش حذف ساس یاری می دهند.

ساس ها به مراتب بزرگتر از کک هستند. خانواده Cimicidae شامل انواع حشرات انگلی کوچک و خارجی است که به نام انگل های خارجی شناخته می شوند که رایج ترین آنها Cimex Lectularius است.

با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، سمپاشی تخصصی ساس با سموم ارگانیک

ساس ها حشرات قهوه ای مایل به قرمز و بدون بال هستند. این حشرات شکلی بیضی دارند که پس از تغذیه از خون انسان رشد می کنند، اما معمولاً صاف و نازک هستند که به آنها اجازه می دهد به راحتی در درزها و شکاف ها پنهان شوند و به سرعت حرکت کنند. اصطلاح “حشرات” به حشرات اطلاق می شود. آنها بیضی شکل و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز هستند.

وقتی این حشره از تخم بیرون می آید، تقریباً بی رنگ است، اگرچه شبیه یک حشره بالغ است. حشره خون انسان را ترجیح می دهد، اما در صورت عدم حضور مردم، از خون پرندگان و جوندگان تغذیه می کند. هنگام خواب از آن تغذیه می کنند و سپس به پناهگاه باز می گردند. حشرات بالغ پس از تغذیه به رنگ قهوه ای مایل به قرمز در می آیند، در حالی که حشرات تازه متولد شده قرمز یا زرشکی می شوند. در طول روز در درزها و شکاف‌های مکان‌های چوبی و مبلمان، تخت‌خواب‌ها و تشک‌ها و همچنین پشت قاب‌های عکس، کاغذ دیواری و برچسب‌های صفحه کتاب و کاغذ و همچنین در پشت پنهان می‌شود.

ساس ها حشرات بیضی شکل و قهوه ای مایل به قرمز هستند.

ساس تختخواب

سمپاشی ساس تختخواب Bed Bugs

ساس ها   bugs

این راسته دارای خانواده هاوگونه های متعددی است.بسیاری از این حشرات که در فارسی به نام سن خوانده می شوند،آفات گیاهان زراعی وباغبانی بوده و گونه معروف سن گندم که از آفات مهم گندم و جو درکشور ایران است،جز همین راسته می باشد.دو خانواده ازساسها دارای انواع مهم از نظر پزشکی و بهداشتی هستند که به اختصار راجب آنها بحث میشود.

ساسهای تختخواب(bed bugs):دو گونه از این خانواده به ساس تختخواب معروف هستند.گونه اول cimex lectularius که دارای پراکندگی وسیعی در مناطق مختلف به خصوص درمناطق معتدله وسردسیر است وگونه دوم به نام cimex hemipterus به ساس هندی یا ساس مناطق حاره معروف است ودرمناطق جنوبی ایران هم دیده میشود.

مرفولژی: حشراتی به رنگ نارنجی تا قهوه ای که درسطح پشتی شکمی پهن بوده و پهلوهای باریکی دارند.

 بیولژی:این ساسها دارای دگردیسی ساده بوده ودرتمام مراحل زندگی خونخوار هستند.ساسها حشراتی شب فعال بود وروزها درمحل هایی مثل درزوسایل چوبی،پشت قاب عکس ها،شکاف دیوارها و لابلای رختخواب ها مخفی میشوند.با تاریک شدن محل از مخفیگاه خود خارج و به کمک عواملی مثل بوی میزبان وco2 ناشی از تنفس به سمت انسان جلب و اقدام به خونخواری میکنند.ساس به ندرت روی پوست برهنه قرار گرفته وغالبا خونخواری خود را از روی لباس یا ملافه انجام میدهد. مشاهده لکه های تیره مدفوع ان روی لباس یا ملافه حاکی از گزش ان است.مدت خونخواری ده تا پانزده دقیقه بوده و معمولا در این مدت درد یا ناراحتی چندانی احساس نمیشود ولی کمی پس از ترک محل، محل گزش ملتهب و شدیدا خارش دارد.ساس ها مقاومت زیادی به گرسنگی داشته وبدون خونخواری ماه ها زنده می مانند.طول عمر ساس دو تا چهار سال است.

اهمیت پزشکی:گزش ساسها بخصوص درافراد حساس می تواند باعث ایجاد عوارض پوستی و آلرژیک قابل توجه شود.تماسهای طولانی و تعداد زیاد گزش ممکن است عوارضی همچون کم خونی،طپش قلب،حتی اختلال در دید به وجود آورد.

مبارزه و کنترل: چون ساسها فاقد بال هستند و توان جابه جایی مسافت زیاد راندارند،انتقال آنها به اماکن جدید غالبا به دست انسان و اکثرا همراه وسایل چوبی دست دوم و یا وسایل و ابزار کار افراد ناشناخته صورت میگیرد.بازرسی و جستجوی چنین وسایلی قبل از ورود به محل جدید به منظور کشف آلودگی احتمالی به ساس بسیار مفید است.در صورت آلوده شدن محل به ساس می توان از سموم شیمیایی با دوام به صورت امولسیون و پودر استفاده نمود.برای مبارزه با ساس می توان از سموم گازی و تدخینی هم استفاده نمود.

Call Now Buttonتماس با ما